2010-01-12

Tenta och sånt

Jag skulle egentligen ha skrivit en rad eller två igår men det blev inte av.

I söndags åkte jag spårvagn själv för första gången (till centralstation), dock inte lika spännande som förväntat men det gick i alla fall bra!:) Väl på station rullar tåget in och det är bara att kliva på och sätta sig på sin plats som.. eeh.. inte finns! Efter att ha sprungit fram och tillbaka i vagnen letandes efter min plats som inte fanns gick jag av för att se att det var rätt tåg, det var rätt. Tanken slår mig att de kanske har råkat få två vagnar med 12 på, men icke. Det visar sig att dom bytt ut i princip varenda vagn så sittplatserna stämde inte (och platsen jag blev anvisad var iskall). Fast det var ju inte dåligt att komma på rätt tåg! Upptäckte att det var riiktigt varm på toaletten så när det blev för kallt så gick jag dit och värmde mig. Efter diverse fel och grejer kom jag, hel och frusen, fram 45 minuter för sent och får vänta en halvtimme på bussen, mycket glad över att väntsalen var öppen!

Sedan blev det inte så mkt gjort, vi pluggade och lagade mat, måndagen skrev jag tenta. Efter det hände det inte så mkt mer än att vi såg på film, handlade och tjötade och åt lite till ungefär:)

Idag har jag förberett mig inför eftermiddagstentan som jag tror gick riktigt bra:) Pratade nyss med mamma och pappa i telefon och nu ska jag försöka ta mig i kragen och göra ngt skoj! Tror jag, för nu börjar jag bli hungrig..

Aja hur som helst, over and out!
Puss hej!<3

Inga kommentarer: