2010-01-09

En dag i stilla ro

Igår hände inte så mkt, jag var väldigt pepp på att gå ut en sväng, men av ngn anledning så lyckades jag prata i telefon nästan hela dagen (!!) med olika personer. Så efter att ha varvat lite pluggande med mkt snack så var det på väg att bli mörkt så en promenad blev aldrig. Kusin hade fixat sitt Wii och ägnade större delen åt att spela Zelda. Fick ett lite tråkigt samtal, men sedan kom det folk och det blev god stämmning och jag blev lite gladare. Dock så var jag inte så pepp så blev en nykter fredagkväll för mig och grabbsen (karlarna kanske man ska säga om 30-åringar?) såg på simpsons och annat, sedan gick jag in till mig och tog natten vid 2-tiden.

Idag sov jag länge, tog ännu längre tid innan jag gick upp. Vakna med mensvärk är ingen hit! Sedan har jag väntat på samtal, och ja, nu vet jag inte riktigt.
Farmor, som är dement, har blivit sämre. Jag visste att hon skulle bli det men det gör ont ändå. Vår älskade hund (som blev sjuk igårkväll) avlivades idag. Mamma ringde förut och berättade. Det hade gått lugnt och fint till, veterinären hade kommit hem och gett en spruta och det blev ett smärtfritt insomnande. Det antagligen bästa sättet, but still, det känns förjävligt.

Nej ska väl se om jag kan göra ngt av resten av denna dagen. Promenera i kylan med den här mensvärken är dessvärre ingen bra idé, plugg vet jag inte. Aja får se.

Over and out!

Inga kommentarer: