2010-01-05

Hemma

Hej! Ja det är väl bäst jag uppdaterar innan tiden försvinner alldeles!

Igår flyttades det, allt som hade packats kom med. Nu återstår det bara att se om det som packats med var rätt saker. Bilfärden tog många, långa timmar pga dåligt väder och dåligt väglag (som dessutom gjorde mig åksjuk vilket i sin tur ledde till att det tog ännu längre tid). Först stannade vi hos morbror och hans fru. Väl där så bjöds det på fika och jag träffade mina tokcharmiga kusinbarn, minstingen hade jag aldrig sett förut så det var roligt!

Sedan bar det av till stan (fortfarande åksjuk), det bars och det packades upp, det möblerades om och det grejades. Jag är riktigt nöjd! Skrivbordet är väl inte det snyggaste och det största men det duger fint åt mig! TV'n som står därpå (och tar massa plats) däremot är jag inte säker på att jag ska ha kvar, men den får vara där så länge:) Sen när jag vet bättre hur jag vill ha det ska jag se om jag kan gömma undan alla jäkla sladdar.

Efter det kan jag inte påstå att det hände så mycket. Mamma och morbror for tillbaka till Lerum. Jag försökte ställa iordning alla grejer jag trots allt fått med mig och sedan pluggade jag ska ni veta! (Somnade gjorde jag också.) Kusins kompis kom över senare på kvällen och vi åt kanongod middag. Sedan gick jag åter in till mig för att plugga och kolla upp saker på datorn o så. Så det var ingen vidare pigg och social sida jag visade upp.

Idag har jag försökt plugga in lite gator och sånt i mitt huvud. Efter plugg och TV-tittande begav jag mig på egen hand mot Stadsbiblioteket för att låna böcker, och jag fann dit utan hjälp! Egentligen tog jag nog en omväg men jag kom ju fram!

Morgondagens mål är att hitta till arbetsförmedlingen så jag kan skriva in mig som arbetssökande. Det jag egentligen vill ha är någon som kan hjälpa mig med mitt CV och min ansökan så att det ser bra ut. Kusin är ledig så vi ska kanske iväg till IKEA en sväng också, har dock mkt svårt för stora varuhus, jag känner mig vilsen och instängd (nästan som en slags cellskräck), don't like! Men jag ska väl hålla mig lugn får jag hoppas!:) Får se hur morgondagen blir, ska inte planera in för mkt! Har tre tentor nästa vecka som jag behöver plugga på.

Nu ska jag läsa lite, sedan blir det sängen! Upp tidigt(?) imorgon och plugga.

Puss hej!<3

Inga kommentarer: