2012-02-19

2012-02-19

Redan söndag!

Helgen går i vanlig ordning alldeles för fort, som att det inte räckte med vanlig söndagsångest så sitter jag och självplågar mig själv.

Varför kan man ju undra, har kollat på hundarutanhem.se som jag har gjort ganska många gånger under de senaste månaderna.

Jag har sån stark längtan efter hund. Jag (rättare sagt mamma och pappa) har alltid haft hund. Flyttade hemifrån för 4-5 år sedan nu så har ju pga studier och annat inte kunnat ha hund. Nu har jag fast jobb, fast inkomst, en sambo som pluggar. Jag vet verkligen inte, är det verkligen försvarbart att skaffa hund om man jobbar heltid? Jag vill ju så fruktansvärt gärna, och att ta hand om en av de hundarna på hemsidan vill väl alla göra? (Hade egentligen velat sluta jobba och ta hand om allihop) Men det krävs mycket kärlek, omvårdnad och framför allt tid. Om man bor nära jobbet så att man kan cykla hem på rasterna och gå ut med hunden? Jag vet att jag skulle kunna ordna det rent praktiskt, favorit pluggar en hel del hemifrån, men är det rätt för hunden?? Jag hade ju naturligtvis tagit ledigt de första månaderna så att vi har massor av tid att bekanta oss, bli goda vänner, skapa en trygghet och skapa oss rutiner tillsammans, men sedan? Favorit kommer inte plugga för alltid heller. Om man tar på sig att adoptera en äldre hund så är ju det också en del att tänka på. Man vet ju inte alltid var de kommer ifrån, vad de har varit med om.
Min personliga/egoistiska längtan efter hund är som sagt väldigt stark, men är det rätt för hunden?
Oh my, jag är bra borta i mina egna drömvärld ibland.

Nu ska jag se vad Gordon har för utmaningar i kväll.

Puss hej! <3

1 kommentar:

Emma sa...

Din blogg är ju jättesvårläst nu :( Orden kommer dubbelt emellanåt etc.. måste vara typsnittet? Vill ju läsa men gååår ju inte! Inte bra :P