2012-04-10

2012-04-10

Glad Påsk!!
I efterskott då givetvis.
Jag har försökt blogga från mobilen men utan framgång ser jag här, har ingen aning om vad jag gör för fel egentligen, gör som det står i "anvisningarna" men det fungerar ändå inte, om man vore bra på såna saker ändå! Inte för att jag har något intressant att skriva utan för att det vore enklare att bara kludda ner några rader på mobilen helt enkelt :)
Jag letar hem. Har kommit på mig själv att jag egentligen vill ha ett litet radhus/villa. Men då måste jag skaffa mig ett bättre jobb så att jag har råd (och förmodligen skaffa bil) för såna som jag tänker mig och inte kostar flera miljoner finns nästan bara en bit ut på landet. Alternativt en rymlig och central trea med jättefint kök och badrum så får man göra om resten. Fast det kostar också en  hel del. Pengar betyder såklart inte allt men vissa saker skulle vara så sjukt mycket enklare om man bara hade pengar.
Om jag hade haft massor med pengar så hade planen varit ett radhus med uteplats så att man kan grilla och så på somrarna samt att jag hade velat ha ett välbetalt jobb och jobba kanske 60 % så att jag med gott samvete kan ha hand om en hund. Just ja, det ska vara någonstans mellan stan och havet så att man kan åka in till stan utan problem men ändå ha närheten till natur och hav. Så jag har absolut inga krav, skoja* Nej men just nu är jag glad om jag får tag i någon lägenhet överhuvud taget. Har försökt få tag i ett förstahandskontrakt i över ett år, och det brukar tydligen ta ännu längre tid. Nuvarande lägenheten går på nästan 7000, vilket känns liiite väl för att bo i en taskigt möblerad 2:a i andra hand. Ja ja så är det, ska bo kvar i stan ett tag till sedan är det dags att flytta vidare. Växjö är fint har jag hört. Ska finnas fina ställen i västra delarna av Skåne har jag hört. Men det är tveksamt om jag kommer förstå vad dom säger där. Vissa delar av Blekinge ska tydligen också vara fint men där har jag aldrig varit så kan inte uttala mig.
Äsch sak samma, nu ska det sluta regna för nu ska vi ut och åka bil! :)

Puss hej!<3

Inga kommentarer: