2011-11-13

2011-11-13

Jag har skrivit tidigare men mina inlägg har försvunnit så har inte haft ork att skriva om dem.
Det är söndag!! Redan, det känns som att det borde vara fredag kväll nu.. Helgerna går för fort!

Tar mig kanske vatten över huvudet när jag skriver detta men jag har kommit igång eller i alla fall börjat träna. Är dock osäker på om jag ska fortsätta på gymmet där jag har varit en tid eller om jag ska prova på något nytt.
Behöver lägga om min kost också, äter så sjukt mycket skräpmat så jag har nu slagit viktrekord, 57 kg!! Har aldrig någonsin vägt så mycket tidigare. Inte ens efter jultider när det är massa julbord och så vidare. Fan att man inte kan äta hur mycket man vill längre utan att det ska både synas och ge utslag på vågen. Aja, är man ett lat skrälle som jag så behöver man väl röra på fläsket.
Hoppas nu att den första tidens träninganda skall hålla i sig så att jag håller detta regelbundet och inte tappar det. Första etappen är kondition och styrka för att minska midjemåttet en aning. Går detta väl och mina knän inte krånglar för mycket så skall jag försöka hitta tillbaka till min gamla form (det kommer ta maaaassa tid) men det får vi se hur det blir med det ;) Delmål först och främst!
Hej hå, nu har jag ju skrivit detta så nu är det ju svart på vitt. Peppar peppar, nu måste jag ju hålla detta!! :) Upptäckte att en bekant skriver en träningsblogg. Personen i fråga jobbar som brandman och hon är den mest energiska och glada människa jag mött tror jag. Man blir så glad av bloggen. Så mycket glädje, pepp och energi. Tänk om man ändå var sådan! Hur som helst så ska jag försöka få det att motivera mig. Jag är så lat så jag behöver all motivation och pepp som är möjlig!

Jag vet inte hur mycket man ska skriva om andra personer såhär i sociala medier osv. Så jag väljer därför att låta extremt bitter. Men jag blir så jäkla besviken på folk ibland. Lite tisseltassel är en sak. Men rent skitsnack och "skvaller". I just don't get it. Är det något så tycker jag att man ska ha stake nog att komma personligen till den det gäller och vara rak och ärlig. Inte ge en pikar via telefon osv. Att skvallra och få andra ta ens fighter och inte stå för dem själv är fegt. Enda sättet man kan kommunicera med dem är genom att klaga eller prata om killar (och fnissa om sexfixerade skämt om dem).

Japp summa summarum;
träning = thumbs upp
skvallerkärringar = fuck off!

Längtar till jultider för övrigt. Massa ljus i mörkret och så kommer snön och barnen kan leka ute, och så kan man köpa chokladkalendrar, dricka glögg och baka pepparkakor.
Sen kylan, ishalkan och ev snöskottning struntar jag då rakt i! :)

Nu ska jag krama om min favorit och försöka hitta lite måndagspepp så det inte blir så jobbigt att ta sig till jobbet imorgon. För söndagar är ju ändå söndagar.

Puss hej! <3

Inga kommentarer: