2010-04-19

Jo jo!

Dags för ett nytt inlägg? Lika bra att försöka få vana på det hela.
Upptäckte att mina två sista inlägg handlade om i princip samma sak, så ska inte ta upp det så ofta men jag kanske skriver en rad eller två om någon jag saknar. Tycker att det kan vara okej!:)

Så vad skulle jag berätta, var något jag hade i huvudet men det försvann..
Hur som helst! Tentan i lördags gick väl inte precis strålande, blandade ihop vissa begrepp och glömde bort några undantag. Jag ställer helt enkelt in mig på omtenta, och den kmr sitta!

Efter tentan hälsade jag på en tjej som jag känner från gymnasietiden och nog inte sett på kanske 2 år. Trots att vi inte är speciellt nära vänner och inte känner varandra så bra så var det riktigt najs. Söndagen ägnade jag åt att ta det lugnt, känns som att jag är ganska bra på det.

Idag lyckades jag "slarva bort" en lektion och hade tydligen heldag istället för halvdag, men det var väldigt intressant. Pratade om chile och Allendes styre och hur hårt de politiska sederna faktiskt satt i att de inte kunde med att låta någon med lägre andel röster ta över styret utan lät honom bli omvald. Kände nu att det inte var den bäst formulerade meningen jag skrivit, men men.

Nu står kusin och plankton och lagar någon konstig maträtt som förhoppningsvis blir jättegod. Jag borde verkligen plugga till tentan på fredag, idag har jag inte fått ngt gjort efter skolan. Ska ge det ett försök, annars går jag ut i köket och gör dem sällskap!


Puss hej!<3
Over and out!

1 kommentar:

Erika sa...

Vad kul med nya inlägg! :D Måste säga att jag blev lite förvånad att det kommit upp nya inlägg här, på ett positivt överraskande sätt förstås! :D

Vi saknar dig här i örebro också! Ska bli SÅ kul å ses igen när du kommer över till valborg, och vi ska grilla (testa vår nya grill =)) och spela volleyboll.
Vi får hoppas på att det här gråa muliga regnvädret hinner dra förbi tills dess :P