2010-04-27

Helgen som var

Det var en bra helg!
Fredag innebar som sagt en kväll på stan, så även lördagen.
Efter en massa om och men och promenerande så mötte vi upp tre andra och slank sedan in i värmen på ett ställe:) Kvällen slutade väl lite otippat för vissa. Glömda saker och avsaknaden av pengar på mobilen visade sig krångla till det hela en hel del. I alla fall om man lyckas oroa sig så bra som jag gör, väckte min kompis vid nio-tiden och tjatade om att vi måste försöka lista ut hur vi ska få tag i den och den.. (varvat med tjat om kroketter, stackars fan) Men strax efter ett på eftermiddagen så ordnade allt upp sig tack vare att folk ställde upp och skjutsade och lånade ut telefoner osv och vi var säkra på att inga tåg missades.

Efter det (för mig) lugnande beskedet, en god lunch som min kompis lagade och en sjujävla mensvärk så stupade undertecknad i säng som en slagen hjälte och somnade.

Kom att tänka på en sak "Det är så skönt med dig för man behöver inte vara trevlig", precis så kände jag strax innan jag somnade, jag var inte tvungen att vara fejkat pigg och övertrevlig. För övrigt väldigt skönt att bara kunna ligga och ta det lugnt och inte behöva prata.

Resterande av söndagen/gårdagen var riktigt soft, lite TV-tittande osv.
Denna dagen har bestått av en heldag i skolan, jag har varit oerhört klantig och tappat saker och gått in i saker/folk osv.. Dock avslutade jag dagen desto bättre med att leka handy man och laga dörren till mitt rum, fixa iordning cykeln, gå ut och gå, handla, göra matlåda, lyckats få in den rena tvätten i byrån osv.. Jodå, så jag är nöjd med min dag!

Ska till bokhandeln imorn och ge tillbaka en bok som jag pröjsa 140 spänn för som kostar 50 på bokus, wish me luck!:)

Nepp nu sängen, ska upp om 5 timmar och jobba!

Over and out!

Inga kommentarer: