2011-10-19

Crappy day

Sjukanmäld idag. Yeey... NOT!

Ovanligt mycket huvudvärk imorse. Kravlar mig upp, till min fasa tyckts jag ha fått kräkis. Eller jag tänkte att det kanske var sushin jag åt igår men icke. Favorit tvingade mig att sjuka mig. Egentligen var det ju bra, vill ju inte smitta någon.
Lyckades äta lite först vid fyratiden. Buksmärtor så inutav, men det gick ju bra. Nu funderar jag på om jag måste sjuka mig även imorgon? Jag blev ju bättre efter lunchtid och mår egentligen inte illa längre, lite allmänt trött och tagen liksom. Jag har ett utbildningstillfälle imorgon i stan och på fredag ska vi ha uppstartsmöten med processgrupperna.
Har inga pengar på telefonen och favorit är på viktigheter så jag har ingen att ringa och fråga. Vid kräkis bruka vi på jobbet ha karensdagar på ett spann av 3 dygn. Men nu är jag ju i princip bra? Har inte råd att vara borta 3 dagar, viktiga dagar. Skit.

Nog om det!

Jag skulle vilja fixa till bloggen så den blev lite snyggare, men jag är så DÅLIG på det.
Är det någon som ha tips för hur jag kan ordna detta?
Gärna något som är anpassat till blogspot, testat saker som varit anpassade till blogg.se och det har inte alls gått ihop. Spontant så tänker jag på:
  • Vill gärna ha en lite bredare kollumn att skriva i samt att jag kan lägga in videoklipp utan att dessa går utanför marginalen.
  • Snyggare rubrik-stil
  • Kan varje stycke inledas med att första-bokstaven extra stor och i en annan stil än löpande texten? Gärna skrivstils-svängd, snyggt, stilrent. Inga såna som får "i" att se ut som "L" och "h" att se ut som ett sammankopplat "L" och "i".
Inte för att jag kommer skriva mer frekvent för den sakens skull, men vore trevligt om den blev lite mer inbjudande och läsvänlig. Haha, nu låter det som att jag inbillar mig att jag har frekventa läsare, men nej. Detta är enbart för min egen skull.

Förmodar att jag borde försöka få i mig något att äta men känner inte för det.
Istället känner jag för youtube! Det och sedan klinka på gitarren.




1 kommentar:

Erika sa...

Hoppas du mår bättre idag och kan gå till jobbet utan att missa allt för mycket!

Gillar ditt bloggdesign tänk, lät riktigt snyggt. Tror du kan googla efter designhjälp för just blogspot.com. Du kan alltid testa iaf. Lycka till med hittandet av din "Designhjälp"! (= Hade gärna hjälpt dig annars, om jag hade kunnat något med stilmallar och kodmallar. KRAM