2013-09-06

2013-09-06

Jag hade egentligen tänkt vänta med att att skriva i bloggen tills det gått ett år men nu när jag ändå inte har något jag kan göra så kände jag att det var dags.

Har inte bestämt om jag ska låta gamla inlägg vara kvar eller om man ska ta bort valda delar. Det är ju si och så när livet hastigt byter riktning, färg och innehåll. Men med tanke på att knappt jag själv bryr mig om vad som står i bloggen så kan det ju lika gärna vara kvar. Lite som de där dagböckerna som tjejer (i alla fall de flesta tjejer) skriver och sedan läser flera år senare och asgarvar åt att man antingen var sjukt naiv eller totalt korkad. Man var så kreativ i dagboksskrivaråldern, fanns ingen hejd på alla "smarta grejer" man funderade på eller gjorde. Inte konstigt att man tyckte att vuxna va det tråkigaste som fanns. Speciellt lärare, ett släkte människor man egentligen inte hade NÅGOT med att göra (enligt en själv) som gick omkring och hade åsikter om ALLT! Hur ocoola var inte dom? Nu har man tydligen själv har hamnat bland den dystra skaran fördömande vuxna (inte lärare dock) och kan tycka att "ungdomarna" kunde dämpa tonen, fösa undan håret från ansiktet och rätta till kläderna som antingen är för långt ned eller upp eller är för små eller för stora eller åtminstone använda tröja för det är ju faktiskt kallt ute... Skönt att man kommer på sig själv ändå. När man är på bättre humör så kan jag ändå flina lite inombords och tycka att det är inte så jävla illa, vara den ungdom man är när man faktiskt kan och vara sig själv så länge man kan innan folk försöker fösa in en i ledet.

Aslång hobbyfilosofisk parallell.
Jag hade egentligen tänkt gnälla, gnälla i mängder. Cykelolycka, slog i hela vänstersidan och lyckas sedan dunsa över på rygg och slå i mitt icke-cykelhjälmsbärande huvud.
Stukad fot, bristningar i vaden (och självklart rejäla skrubbsår) samt mjukdelssvullnad i hela nackmuskulaturen från huvuden ned till nedanför nyckelbenen (whiplash?). Nackspärr släng dig i väggen. I början kunde jag inte göra något men efter röntgen, diverse läkarbesök och sjukgymnastik är jag faktiskt riktigt bra. Jobbat 3 dagar och har varit helt slut varje dag och somnat långt innan 21:00. Så även idag och jag är så glad att det är helg!!

Jag hade skrivit ett långt stycke här som försvann men det jag skulle tala om att mitt gnällande totalt kom på skam eftersom jag läste en gravidblogg där tjejen i fråga hade foglossning och hon beskrev så målande och det gjorde så ont i mig att läsa hur svårt hon haft/har det. Stark och envis liten tjej som kämpar för att kunna klara att jobba trots sina besvär och som så lyckligt ser fram emot sin nya familjemedlem.

Ska sova snart, så nu får det räcka för idag!

Puss hej! <3 br="">

Inga kommentarer: